Svar på kommentar!! / receps på proteinbars

2013-09-15 21:39:56

Det kan jag absolut göra! Jag hade liite för mycket mjölk i dom, de blev aningen för kladdiga så jag har ändrat om lite i receptet men har inte testat än så jag hoppas att mängden mjölk är bra!! Och jag hade inte så mycket kakao eftersom att jag använder mig av chokladprotein så smaka av!


200g/6 -6,5 dl proteinpulver
100g/2,5 dl havregryn
ca 1-1,5 dl mjölk
1-2 msk ekologiskt jordnötssmör
En skvätt honung efter eget tyckte
1-2 teskedar kakao

Blanda alla torra ingridienser och tillsätt sedan lite mjölk i taget. Häll sedan i resten av ingridienserna, rör  gärna om med händerna. Rör om tills det är en kladdig men väldigt fast smet, bred ut på ett bakplåtspapper.
Smält lite choklad, helst minst 70% och smeta ut som ett täckte och ställ i kylen tills det stelnar.


Kommentarer
Postat av: Jessica Alsterblad

Tack! :)

2013-09-16 @ 18:34:39
URL: http://alsterblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback